Wewnętrzny system zarzadzania jakością

Zapraszamy do udziału w badaniu.

Do udziału w badaniu zaproszeni są wszyscy pacjenci naszej przychodni. Badanie przeprowadzone jest w formie anonimowej ankiety elektronicznej (https://www.cmj.org.pl/apoz/spz-busko).

Ankieta do pobrania i wydruku

Zgłoś zdarzenie niepożądane

Zdarzenie niepożądane

To zdarzenie zaistniałe w trakcie udzielania lub w efekcie udzielenia bądź zaniechania udzielenia świadczenia opieki zdrowotnej, powodujące lub mogące spowodować negatywny skutek dla zdrowia lub życia pacjenta, w szczególności zgon, uszczerbek na zdrowiu lub rozstrój zdrowia, chorobę, zagrożenie życia, konieczność hospitalizacji albo jej przedłużenia, a także uszkodzenie ciała lub rozstrój zdrowia płodu. Nie stanowi zdarzenia niepożądanego zdarzenie, którego skutek jest przewidywanym skutkiem prawidłowo udzielonego świadczenia opieki zdrowotnej (na podstawie definicji z Ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, Dz.U.2023 poz.1692).

Zgłoszenie zdarzenia niepożądanego

Fakt zaistniałego zdarzenia niepożądanego może zgłosić każdy pacjent naszej przychodni, rodzic/opiekun pacjenta oraz osoby będące świadkiem takiego zdarzenia. Zgłoszone przez Państwa zdarzenia niepożądane pozwolą na zidentyfikowanie ich przyczyn, wdrożenie ewentualnych działań naprawczych oraz opracowanie rozwiązań, które pozwolą na uniknięcie podobnych zdarzeń w przyszłości.

Zdarzenie niepożądane można zgłosić:

  • drogą elektroniczną, e-mailem na adres niepozadane@przychodnia.busko.pl (krótki opis zdarzenia, data zdarzenia)
  • w trakcie pobytu w naszej poradni – bezpośrednio do personelu medycznego, który zgłosi zdarzenie zgodnie z obowiązującą w przychodni instrukcją.

Otrzymane zgłoszenia są monitorowane i analizowane przez dedykowany do tego zespół.

Wszelkie podane w zgłoszeniu informacje będą objęte tajemnicą i będą dostępne jedynie osobom upoważnionym do analizy zdarzenia niepożądanego.

Podanie w zgłoszeniu danych kontaktowych – jest dobrowolne – jeśli chcą mogą Państwo przesłać zgłoszenie w formie ANONIMOWEJ.

Celem systemu zgłaszania zdarzeń niepożądanych jest poprawa jakości opieki i bezpieczeństwa pacjenta w naszej przychodni.

Formularz zgłoszenia zdarzenia niepożądanego .pdf

Formularz zgłoszenia zdarzenia niepożądanego .docx

Polityka Jakości i Bezpieczeństwa Pacjenta

Misja: „Podstawowa Opieka Zdrowotna dostępna dla wszystkich –  nasz POZ to Twój POZ”

Głównym celem naszych działań jest dostarczanie Pacjentom kompleksowej, podstawowej opieki medycznej. W naszym działaniu zwracamy szczególną uwagę na aspekty profilaktyki zdrowotnej oraz uzyskiwanie wymiernych  efektów diagnostyczno-leczniczych.

Nasz cel będzie możliwy do osiągnięcia poprzez:

  1. Dbałość o bezpieczeństwo, zdrowie i dobro naszych Pacjentów.
  2. Przestrzeganie praw pacjenta, ze szczególnym uwzględnieniem prawa do rzetelnej i pełnej informacji o stanie zdrowia i przebiegu leczenia, z uwzględnieniem praw najmłodszych pacjentów.
  3. Poszerzenie oferty świadczonych usług o w oparciu o analizę potrzeb populacji.
  4. Wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom Pacjentów i ich rodzin poprzez badanie poziomu satysfakcji z udzielonych świadczeń.
  5. Systematyczną modernizację infrastruktury w celu poprawy środowiska i jakości pracy oraz jakości udzielanych świadczeń.
  6. Konsekwentną i pełną realizację ustalonych procedur i instrukcji Wewnętrznego Systemu Zarządzania Jakością.
  7. Doskonalenie Wewnętrznego Systemu Zarządzania Jakością opartego na obowiązujących przepisach prawnych.
  8. Orientacje na ciągłe doskonalenie się organizacji, pracowników i osób współpracujących.

Dyrekcja bierze aktywny udział w realizacji ustalonych celów, przy w pełni świadomym zobowiązaniu do zapewnienia odpowiednich zasobów w ramach posiadanych środków. Odpowiedzialność za jakość rozłożona jest na każdego pracownika poprzez celowy podział zadań i kompetencji.

Wszystkich pracowników czynię odpowiedzialnymi, za realizację Polityki Jakości i Bezpieczeństwa Pacjenta na ich stanowiskach pracy. Zobowiązuję pracowników do wykazywania inicjatywy w zakresie doskonalenia usług.

Twoje zdrowie naszą misją!

+41 356 71 19

biuro@spzpoz.busko.pl

Sądowa 9, 28-100 Busko-Zdrój

Przejdź do treści